Framery
Det var 2010 og det var rundt hundre ansatte som jobbet i de samme åpne kontorlokalene, to av dem, inkludert vår nåværende administrerende direktør, som også var en av Framerys grunnleggere, hadde nok av å høre på sjefen deres snakke konstant på telefonen sin med et headset. Det var i utgangspunktet umulig å konsentrere seg om noe. De to kom snart med et mindre enn høflig forslag, om at sjefen skulle reise et annet sted for å ringe. Han var rask med et svar: “Vel, kjøp meg en telefonbås”. Problemet var at det ikke var noen på markedet, så det eneste alternativet var å lage en.
Etter mange års utvikling, analyse av tilbakemeldinger fra kunder og streng prøve og feiling, viste vår sjette generasjon for telefonbås eller pod, Framery O, seg som superfunksjonell, et stille sted å jobbe med ypperlig akustikk og lydløs ventilasjon. Til å begynne med, som med noe nytt, var det en kamp for å selge dem, men da folk begynte å bruke dem og kontorkulturen deres raskt ble forvandlet, begynte nyheter å reise, og snart kjøpte selskaper som Microsoft, SAP og Deloitte dem og elsket dem. Vi solgte dem i tusenvis, og i dag er Framery O verdens mest solgte pod.
Støy på åpne kontorer er et stort hinder for lykke på arbeidsplassen, konstante forstyrrelser fra telefonsamtaler, ad hoc-møter og diskusjoner. Det er vanskelig å gjenopprette konsentrasjonen når den er ødelagt, det tar tid å fokusere på nytt, du blir mindre produktiv, mindre kreativ og potensialet ditt blir ikke oppfylt. Du blir mindre lykkelig som et resultat.Dette var vår vekker. Da vi fjernet støyproblemet, ble folk raskt lykkeligere. Lykkelige mennesker er mer effektive, mer kreative og gir bedre arbeid. Lykke ble da tydelig og raskt vårt formål fremover, ikke bare angående produktene våre, men for alt vi gjør.
.